"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Kelebihan Soya Non-GMO ESP Shaklee.

Assalamualaikum.

Anda mungkin pernah kenal beberapa produk soy protein yang bberada di pasaran. Jadi untuk mengetahui apa kelainan dan perbezaan ESP berbanding jenama lain mari kita lihat perbandingan ini.

 Dilengkapi Asid Amino

Istimewanya ESP Shaklee. Kerana ia merupakan sumber protein soya terbaik. Because its work! perbezaan mengambil ESP dan protein dari sumber makanan adalah ESP alone membolehkan tubuh mensintesis protein tersebut kerana dilengkapi semua asid amino, manakala sumber protein dari daging dan lain-lain perlu digabungkan dengan sayuran dan kekacang untuk mendapatkan asid amino perlu dan tak perlu serta boleh ubah.


ESP menyediakan 14 gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.

Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP
Rendah  lemak
Bebas laktosa
Tanpa kolesterol
Mengandungi 5  vitamin B penting
Separuh daripada keperluan kalsium harian
Soya isoflavones.
Jika dibandingkan dengan jenama lain di pasaran, boleh kata produk soy protein yang berkualiti tinggi sahaja yang memasukkan asid amino dalam formula soy protein mereka.

The Only Non-GMO

Haa yang saya nak tekankan iaitu soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO). Produk GMO biasanya telah diubahsuai secara genetik dengan memasukkan DNA asing termasuk haiwan dan tumbuhan yang menjadikan ia tak stabil. Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari  proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.

Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.

So, apa kelebihan Shaklee ni Non-GMO? Haa.. ni yang ramai tak tahu... mari saya nak tulis sini kenapa kene pilih produk Non-Gmo berbanding produk GMO.... Produk2 GMO boleh menyebabkan alergy, toxic, potensi kanser.


Here are six of the dangers that have been discovered by consuming genetically modified foods…

1. Food Allergy Symptoms Increase Dramatically
According to scientific research, it has been shown that those who eat genetically modified foods tend to see an increase in their allergic reactions to the types of foods they are already allergic too. By eating these genitically modified foods people also form allergies to foods which they were never allergic to before.

2. Bodily Toxicity Increases
 
As individuals ingest more and more genetically modified foods and organisms into their body it has been shown that the bodies toxicity increases which leads to a ton of other potentially serious health problems. As stated by NaturalNews.com it has been shown that there is a definite link between Obesity, Cancer and Toxicity.

3. Negative Reproductive Effects

In lab tests done on animals there were cases where once the animals ingested genetically modified food they became completely sterile in a matter of weeks. What was interesting in fact was that in some cases these animals were force fed the food because they didn’t want to eat it themselves naturally.

4. Negative Effects To Digestive System

They are finding that GMO’s are a breeding ground for bacteria and virus’s and since the digestive system is where the body is exposed when ingesting these harmful foods, reversing the damaging effects of these foods is nearly impossible. In other cases on mice and rats, there is documented proof that the digestive system grows bigger for some strange reason.

5. Unknown Genetic Effects On Humans

The jury is still out on all of the known causes about how Genetically Modified Organisms will negatively affect the greater human race, so it would be best to avoid them at all costs knowing the long term health risks of ingesting these foods on a regular basis.

6. Death

In some cases death has also been a challenge in working with GMO foods where rats and mice die in a matter of weeks by eating genetically modified food.
As everything adds up over time, and the more these genetically modified foods are pushed on us as Americans, knowing the dangers going in and actively speaking out against it may save more lives now and in the future

Zaman sekarang ni.. produk2 GMO memang dah makin banyak di pasaran sebab tu macam2 penyakit sekarang.. contoh yang paling glamor adalah penyakit berkaitan kanser dan allergic.. sebab tu orang barat ramai alergic dengan soya. So soya komersil yang ada di Malaysia juga terdiri dari sebahagian 98% soya GMO yang ada di dunia kerana permintaan soya yang tinggi untuk pelbagai tujuan komersil.

Kita pun sedang menuju ke arah tu. pernah tengok cerita Game Plan? anak the alergik dengan kacang. Sebab tu kini negara maju dah ada kesedaran tentang perlunya mengambil sumber bukan GMO..Antara makanan yang tinggi potensi GMO adalah jagung dan soya..

Trivia

Jika anda nak tahu, bagi menghasilkan satu canister ESP memerlukan 30kg soya non-GMO tau. No wonder la ESP sangat berkesan kerana ia dihasilkan dari bahan bermutu tinggi.

ESP juga rendah index glisemik iaitu pelepasan tenaga perlahan-lahan berkadaran dengan masa..kerana itu ramai bagi feedback rasa bertenaga sepanjang hari bila ambil ESP ni tau.

[Sumber]


ID 921922
Batu Pahat, Johor
012-7807365
noraihanqusyairi@gmail.com
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...