"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Tentang Kautsar :)

Assalamualaikum.

Hari ni tergerak nak cerita pasal Kautsar kat sini. Anak sulung kami ni lahir awal Ramadan lepas. InshaAllah lagi sebulan umur Kautsar cecah setahun. Alhamdulillah. Setakat hari ini, Kautsar membesar dengan sihat, lasak dan sangat-sangat comel. Ramai peminat Kautsar terutamanya makcik-pakcik kawan-kawan ibu dan abah Kautsar di tempat kerja, dan anak-anak murid kami yang sayang kat Kautsar.

Alhamdulillah Kautsar bijak serba serbi. Masuk saja usia tiga bulan, Kautsar terus meniarap. Tak lama lepas tu terus menyusur. Kautsar menyusur lama, kalau tak silap sampai 6-7 bulan usianya. Kemudian merangkak. Sekarang usia Kautsar 11 bulan, Kautsar suka memanjat. Sendiri Kautsar boleh panjat sofa, meja kopi, rak tv. Lagi Kautsar suka sangat berdiri tepi sofa dan jalan menyusur sofa. Allah, comelnya.

Ibu dan abah Kautsar biarkan Kautsar nak buat apa pun yang Kautsar suka. Sejak dua tiga minggu lepas Kautsar dah mula menonggeng-nonggeng tanda nak berdiri. Bertatih sangat suka. Ibu yang tak larat nak bongkok pimpin Kautsar tatih, sakit pinggang bongkok lama-lama. Haha.

Sebelum usia Kautsar 11 bulan lagi Kautsar pandai tiru apa yang ibu dan abah buat. Ibu dan abah selalu popok-popok Kautsar, ada masa Kautsar popok-popok ibu dan abah. Lagi Kautsar suka tadah tangan sambil mulut bising baca doa lepas teman ibu dan abah solat. Sebelum makan pun Kautsar tadah tangan baca doa. Tengah makan pun Kautsar tadah tangan baca doa.

Ibu tak ajar ABC 123 alif ba ta kat Kautsar. Ibu suka ajak tengok-tengok gambar je, tu pun tak selalu. Kautsar pun tak rajin nak layan. Haha. Kautsar suka action, bukan pronunciation. Yang itu, ibu perasan. Tak kisah, ibu tau anak ibu cerdik jadi kat sekolah nanti-nanti boleh belajar. Sekarang ibu tekankan pada pendedahan je, banyakkan interaksi dengan orang lain, banyak dedahkan pada persekitaran berbeza supaya dapat rangsangan semulajadi. Alhamdulillah setakat ni kami gembira macam ni.

Tiba-tiba, tak ada idea nak tulis apa lagi. Haha. Entahlah ye, kalau kita sayang sangat sesuatu, kita mesti nak beri perlindungan terbaik untuk sesuatu itu, kan? Allah, sayangnya saya pada Kautsar dan Encik Qusyairi, hanya Allah yang tau. Dan betapa mereka sayang saya juga, Allah Allah, syukur sangat. Kata makcik-makcik Kautsar, Kautsar ni tak macam baby. Cepat besar, cepat matang, cepat dewasa. Pandai jaga diri sendiri. Tak banyak ragam, tak banyak susahkan orang. Senang senyum, senang gembira, suka sangat ketawa. Besar nanti Kautsar akan senangkan ibu. Itu kata mereka. InshaAllah, amin. Memang ibu tak biasakan panggil Kautsar baby, sejak usia Kautsar 6 bulan ibu selalu sebut Kautsar dah besar. Mungkin kata-kata ibu itu jadi doa.

Ibu bahagia seadanya :)


Pn Noraihan dan En Qusyairi adalah pengedar sah Shaklee di Batu Pahat dan seluruh Malaysia. 

Nak beli produk Shaklee:
  • hubungi kami untuk konsultasi percuma. 
  • atau boleh terus isi borang order seperti di bawah
  • boleh COD di sekitar Batu Pahat
  • atau barang akan dipos menggunakan courier PosLaju, CityLink atau GDex.

Nak jadi ahli Shaklee:
  • Isi borang pendaftaran ahli seperti di bawah atau terus hubungi kami
  • Pendaftaran bernilai RM75 termasuk pos memberkit ke depan pintu anda
  • Atau setiap pembelian bernilai 200uv (RM650) layak menjadi ahli Shaklee secara percuma

Benefit / Kelebihan sebagai ahli Shaklee:
  • penjimatan 15-30% untuk setiap pembelian.
  • jana pendapatan bersama Shaklee sehingga 6 angka sebulan.

Terima kasih!


ID 921922
Batu Pahat, Johor
012-7807365
noraihanqusyairi@gmail.com
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...