"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Kenapa Mesti Pilih Collagen Powder Shaklee?

Assalamualaikum.

Kat pasaran ada macam-macam jenis produk kolagen. Yang dari rumpai laut, ada. Yang dibancuh dengan kopi pun ada. Ada kolagen 500 000mg, 1000000 mg. Fuh hebat! Habis tu kenapa mesti pilih Collagen Powder Shaklee?

Selepas 6 minggu ambil Shaklee Collagen Powder
Biasanya yang bermain di fikiran kita:
Cepat berkesan atau tak? Kalau boleh hari ni minum, esok dah glowing!
Beri kesan kepada penyusuan susu ibu tak? Risau anak akan dapat side effect yang tak dikehendaki.
Kalau berhenti minum, effect tegang dan cun kolagen ni akan hilang serta merta atau tak?

Hari ni biar saya kongsikan kenapa saya tetap pilih ShakleeCollagen Powder walaupun ada banyak sangat produk kolagen di pasarana yang lebih murah, lebih mahal, lebih terkenal etc.

RAMUAN UTAMA SHAKLEE COLLAGEN POWDER: SISIK IKAN MERAH



Ramuan utama dalam Collagen Powder ini ialah sisik ikan merah (Red Snapper) yang terdapat di lautan dalam. Bila sebut lautan dalam, ia bermakna tiada pencemaran kimia. Bila tiada pencemaran kimia, ikan yang berada di lautan dalam boleh dikatakan bebas pencemaran. Ini menjadikan ianya selamat dan tiada kesan sampingan yang negatif.

Ikan merah ni sifat dia sangat lasak. Since ikan ini adalah ikan laut dalam, ia mampu menahan tekanan yang sangat tinggi. Ia turut bermaksud sifat yang ada dalam sisik ikan tu sangat kuat sebab boleh tahan duduk di laut dalam. Sifat yang sangat kuat ni menjadi jaminan Collagen yang bersumberkan ikan ni sangat reliable.

DIPROSES SECARA SEMULAJADI

Collagen Powder Shaklee di proses melalaui proses pemecahan molekul (hydrolisis) secara semulajadi. Tubuh kita hanya boleh serap molekul yang bersaiz sangat kecik. Kalau molekul besar, nanti badan susah nak serap. Sebab itulah Shaklee menggunakan proses hydrolisis untuk menghasilkan Collagen Powder berkualiti tinggi.

Proses hydrolisis ni leceh, susah dan memakan belanja tinggi. Alternatif kepada proses ni adalah menggunakan bahan kimia seperti asid hidroklorik, pemanasan secara kimia dan pelbagai jenis asid. Proses menggunakan bahan kimia ni lebih murah.

Collagen yang diproses menggunakan bahan kimia mempunyai kesan sampingan yang negatif. Antaranya ada kemungkinan sel Collagen tersebut dah banyak terurai serta mengandungi sisa bahan kimia hasil dari cara pemprosesan tadi.

Sisa bahan kimia ni berbahaya untuk pemakanan atau penggunaan kita. Bayangkan kita guna collagen yang ada sisa asid hidroklorik? Walhal asid hidroklorik tu sikit je dah boleh rosakkan kulit.

Proses yang selamat dan bersih adalah pemecahan molekul (hydrolisis) menggunakan enzim proteolytic. Untuk mendapatkan molekul yang boleh diserap oleh tubuh, proses ni perlu dibuat berulangkali secara berasingan. Paling kurang kena buat 8 kali. Alhamdulillah, Shaklee Collagen Powder melalui proses ni melebihi 8 kali.

Macam mana boleh tahu? Kita tengok nilai Dalton Collagen tu. Lagi kecil nilai Dalton tu, ia menandakan lagi banyak proses hydrolisis yang dijalankan ke atas Collagen tersebut dan menandakan lebih tinggi kualiti Collagen tu.

Proses ni bukan murah macam proses kimia yang senang tadi. Proses ni leceh tapi terjamin keselamatan penggunaannya dan tiada kesan sampingan negatif.

MUDAH DISERAP BADAN



Untuk keberkesanan pantas, kita perlu memastikan kadar penyerapan badan terhadap Collagen mestilah tinggi. Maksudnya bila minum je Collagen tu, dia cepat menyerap dan terus bergerak ke arah organ yang memerlukan seperti kulit, rambut, kuku, otot dan sendi.

Di sinilah pentingnya kita memastikan berapa berat molekul Collagen dalam sesuatu jenama. Berat molekul Collagen diukur dalam unit Dalton (bukan ‘mg’ yer). Jadi sebelum beli, pastikan anda tahu berapa berat molekul Collagen tersebut.

Badan hanya boleh menyerap molekul Collagen yang mempunyai berat molekul bawah 3,000 Dalton. Semakin kecil nilai Dalton, semakin mudah ianya diserap oleh badan.

Berapa Berat Molekul Dalam Collagen Shaklee? Berat molekul dalam Shaklee Collagen Powder hanyalah 1,000+ Dalton menjadikan ianya begitu mudah diserap oleh badan untuk hasil yang optimum.

Pengambilan Collagen yang mempunyai nilai Dalton yang tinggi adalah merbahaya kerana ianya tidak diserap oleh badan dan akan tertinggal di dalam saluran darah. Dalam jangka masa panjang, ia boleh memberikan kesan negatif dan penyakit kronik.

SHAKLEE DIFFERENCE: 7 RAMUAN ISTIMEWA



Selain daripada tiga sebab di atas, Collagen Shaklee juga mengandungi ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan Collagen Shaklee dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran!

Harga asal Shaklee Collagen Powder ialah RM298… Nak tau harga PROMOSI?

KLIK UNTUK BELI COLLAGEN POWDER

Nak beli produk Shaklee:
  • hubungi kami untuk konsultasi atau terus isi borang order di bawah
  • boleh COD di sekitar Batu Pahat
  • atau barang akan dipos menggunakan courier PosLaju, CityLink atau GDex.

Nak jadi ahli Shaklee:
  • Isi borang pendaftaran ahli di bawah atau terus hubungi kami
  • Pendaftaran bernilai RM75 termasuk pos memberkit ke depan pintu anda
  • Atau setiap pembelian bernilai 200uv (RM650) layak menjadi ahli Shaklee secara percuma

Kelebihan sebagai ahli Shaklee:
  • penjimatan 15-30% untuk setiap pembelian.
  • jana pendapatan bersama Shaklee sehingga 6 angka sebulan.

Terima kasih!

 
ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...