"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Punca Kolestrol Tinggi.

Assalamualaikum.

Ada banyak penyebab berlakunya masalah kolestrol tinggi dalam badan. Penyebab paling utama atau punca utama kolestrol tinggi dalam badan ialah disebabkan oleh pemakanan yang mengandungi lemak, gayya hidup tidak sihat dan seimbang. Berikut adalah 2 faktor penting yang menjadi penyebab kolesterol semakin meningkat:

1. FAKTOR YANG TAK DAPAT DIKAWAL

a. Keturunan. Apabila ada keluarga yang berkolesterol tinggi, maka besar kemungkinannya anak berisiko untuk mengalami masalah kolesterol tinggi. Risiko berlakunya masalah kesihatan biasanya 6 kali ganda bagi anak dibanding ibu bapa.

b. Usia. Setelah usia 20 tahun, kolesterol cenderung untuk meningkat. Pada golongan lelaki, kolesterol akan mudah naik setelah umur 50 tahun. Pada wanita pula, kolesterol akan mudah untuk naik setelah menopause.


2. FAKTOR YANG BOLEH DIKAWAL


  • Makanan telalu banyak lemak seperti mentega, biskuit, dan fast food 
  • Berat badan berlebihan
  • Kurang bersenam
  • Merokok
  • Gaya hidup tidak sihat
  • Stress
  • Diabetes mellitus
  • Minum kopi berlebihan
  • Diet yang salah
  • Obesiti


1. PEMAKANAN TIDAK SIHAT

BAnyak mengambil makanan tidak sihat akan menyebabkan tubuh kita mudah diserang penyakit dan mengalami banyak ganguan kesihatan. Makanan yang kita makan setiap hari biasanya mengandungi lemak, namuk tak semua lemak itu berbahaya asalkan diambil pada kadar yang berpatutan dan dari sumber yang semulajadi. Banyak menambil makanan berlemak akan meningkatkan aras kolestrol dalam badan.



2. KURANG BERSENAM

Terlalu banyak diam atau jarang bergerak hanya akan membuat tubuh semakin lemah dan fungsi kerja organ tubuh tidak optimal. Lakukanlah senaman 2-3 kali dalam seminggu selama 30 minit setiap sesi. Senaman yang teratur dan sesuai dengan kemampuan dapat membantu dalam menurunkan kadar kolesterol jahat dan meningkatkan kolesterol baik.


3. MEROKOK

Rokok yang mengandung bahan kimia berbahaya bagi kesihatan tubuh yang juga mempengaruhi sistem kardiovaskular dalam berbagai cara, termasuk menurunkan kadar oksigen dan menyebabkan kerosakan pada jantung. Dalam sebuah kajian yang dilakukan oleh Dr. Adam Gepner dari University of Wisconsin School of Medicine and Public Health di Madison, Amerika Serikat, didapati bahawa rokok dapat meningkatkan kolesterol jahat dalam darah dan membunuh kolesterol baik.


4. UMUR DAN JANTINA

Umur dan jantina juga mempengaruhi seseorang untuk diserang kolesterol. Dulu bmasalah kolestrol hanya dihadapi oleh orang yang lebih berumur, namun kini usia muda pun tak terlepas daripada kolesterol yang secara perlahan mulai meningkat. Umumnya kolesterol menyerang kaum lelaki ketika memasuki usia 40 tahun keatas dan pada wanita umumnya ketika memasuki tempoh menopause.


5. BERAT BADAN BERLEBIHAN

Seseorang yang mempunyai berat badan berlebihan menyimpan lemak dan kalori dalam tubuhnya. Ini menyebabkan individu yang berlebihan berat badan cenderung untuk diserang penyakit, termasuklah masalah kolestrol tinggi. Semakin banyak lemak dan kolesterol yang terkandung dalam darah, semakin buruk keadaan dan mudah mengalami masalah kesihhatan.

[Sumber]

SUPLEMEN SHAKLEE MENGATASI MASALAH KOLESTROL

Terdapat beberapa produk Shaklee yang sesuai untuk mengatasi dan mengawal masalah kolestrol tinggi. Produk tersebut adalah:

  • Phytocol-ST
  • OmegaGuard

Phytocol-ST HALANG KOLESTROL DARIPADA DISERAP

PHYTOCOL-ST Shaklee adalah formulasi proprietari yang berasaskan bahan-bahan yang telah terbukti secara klinikal berkesan untuk penyekatan penyerapan kolesterol dan merendahkan paras kolesterol LDL.

  • Rumusan daripada beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuhan, buahan, sayuran dan bijirin
  • Membekalkan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari.
  • Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol dalam lebih 80 kajian
  • Membekalkan 100% nilai fitosterol harian sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
  • Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.

Bagaimana Fitosterol bertindak

Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam usus. Saiz fitosterol yang lebih besar daripada kolestrol menyebabkan laluan yang menyerap kolestrol tersumbat dan tidak dapat dilalui oleh kolestrol. Ini bermaksud apabila anda mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh anda dan semakin tinggi peluang untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL anda. Selepas 4 jam, kolestrol dan fitosterol yang tak dihadamkan akan disingkirkan daripada badan melalui proses perkumuhan.

Terdapat lebih 80 kajian yang menyokong dengan menghalang kolestrol daripada diserap ke dalam darah, fitosterol dalam membantu mengurangkan aras kolestrol LDL.



OMEGAGUARD BAKAR LEMAK DALAM BADAN

Minyak ikan Omega 3 pula adalah asid lemak yang penting bagi metabolisma normal kerana ia mengandungi Asid Lemak Tak Tepu (EPA) bagi mengurangkan inflamasi seluruh badan. Produk ini juga sesuai untuk penghidap masalah kesihatan hipertrigliseridemia, kardiovaskular sekunder dan tekanan darah tinggi. Persatuan Jantung Amerika mengesyorkan kepada pesakit jantung koronari supaya mengambil 1 gram minyak ikan seperti produk ini setiap hari.

OmegaGuard mampu mengurangkan aras mendapan kolestrol dalam salur darah, sekaligus merendahkan risiko tekanan darah tinggi, penyakit jantung dan strok. Antara kelebihan Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee adalah:-
  • Minyak Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee diesktrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies)
  • Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik.
  • Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.
  • Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu- satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.
  • 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.
  • Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal berteknologi terkini. Kaedah utlratulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengektrask omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.

Gabungan Phytocol-ST dan OmegaGuard bertindak mengatasi masalah kolestrol dari luar dan dalam. Dengan Phytocol-ST,kolestrol daripada makanan dihalang daripada memasuki badan. Manakala OmegaGuard pula menyingkirkan kolestrol yang telah sedia ada termendap dalam salur-salur darah. InshaAllah keduanya merupakan ikhtiar terbaik dan berkualiti untuk mengatasi masalah kolestrol.



ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

Berapa Biji Telur Boleh Dimakan Sehari?

Assalamualaikum.



Kita semua tahu bahawa telor mempunyai banyak kolesterol, dan kolesterol adalah antara penyumbang kepada sakit jantung. Namun telor juga adalah sumber protein yang baik, dalam masa yang sama ia juga sedap. Jadi berapa biji seminggu boleh kita makan?

Sekarang pakar pemakanan dah kurang strict dengan telor. Dulu mereka beritahu seseorang yang menpunyai masalah sakit jantung jangan makan lebih daripada dua biji seminggu. Sekarang mereka kata empat biji pun boleh.

Menurut Julia Zumpano, pakar pemakanan di Klinik Cleveland, Amerika, bagi seseorang yang tidak mempunyai masalah kolesterol tinggi, kencing manis atau masalah jantung yang lain, dia boleh makan sehingga enam biji seminggu.

Sebiji telor bersaiz besar mengandungi kira-kira 186mg kolesterol. Itu dah hampir mencapai tahap harian maksima bagi pesakit jantung. Justeru pada hari anda makan telor, kurangkan pengambilan makanan lain yang mengandungi kolesterol seperti daging, mentega dan keju. Cara memasak juga penting.

Zumpano mengesyorkan cara masakan kering atau tanpa minyak – telor rebus mata kerbau (poached egg), rebus atau goreng tanpa minyak (guna non-stick atau semburan masakan). Perlu ingat bahawa kolesterol berada dalam kuning telor justeru boleh makan putih telor semahunya.

[Sumber]

Bagaimana nak kawal kolestrol dan tekanan darah tinggi dengan Shaklee? Boleh cuba OmegaGuard dan Phytocol-ST.

ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

Paraben dan Bahayanya.

Assalamualaikum.



APA ITU PARABEN? 

Parabens adalah sebatian kimia asid para-hidroksibenzoat. Ia digunakan sebagai bahan pengawet - sebab itu paraben terdapat dalam banyak produk. Ia digunakan untuk melawan bakteria dan kulat, boleh didapati dengan mudah, dan kos yang sangat sedikit untuk menghasilkan dan menggunakan. Hampir semua paraben yang digunakan sebagai bahan pengawet adalah buatan manusia dan tidak wujud secara semula jadi. Dalam banyak-banyak sumber, paraben semulajadi hanya ditemui di beri biru sahaja.


KENAPA PARABEN BAHAYA?

Telah terdapat kajian sama ada paraben baik atau bahaya kepada manusia. Terdapat kajian yang mengatakan bahawa ia adalah mungkin berbahaya dan mengaitkan paraben untuk pelbagai jenis kanser, saya telah memilih untuk mengambil jalan yang berjaga-jaga dan tidak menggunakan produk yang mengandungi paraben jika boleh. Sama ada paraben adalah begitu bahaya seperti yang selalu diperkatakan, bila berkaitan dengan tubuh badan saya, saya pilih untuk lebih berhati-hati. Jika terdapat alternatif yang lebih semula jadi, saya akan pilih yang semulajadi.

Kanser payudara. Gambar ihsan Google.
Parabens boleh menyerupai hormon estrogen, yang memainkan peranan dalam pertumbuhan kanser payudara. Para penyelidik telah menemui paraben pada tumor payudara dan percaya ada hubungan antara paraben dan tumor. Dalam isu Julai 2002 Archives of Toxicology, Dr. S. Oishi dari Jabatan Toksikologi, Makmal Penyelidikan Kesihatan Awam Tokyo Metropolitan melaporkan bahawa pendedahan mamalia jantan yang baru lahir kepada butylparaben "menjejaskan rembesan testosteron dan fungsi sistem pembiakan lelaki". Terdapat banyak laporan lain yang ada di seluruh internet kebanyakannya yang berkaitan dengan kesihatan reproduktif.

Saintis masih mengkaji bagaimana dan kenapa paraben boleh mempengaruhi perkeembangan bayi dan dewasa. Saya pilih untuk mengelakkan produk yang mungkin membawa bahaya dan menggantikannya dengan produk yang terbukti selamat. Tidak ada salahnya lebih berhati-hati dengan hal begini; perkara yang kita ambil ringan hari ini mungkin menyebabkan masalah kesihatan yang besar pada masa akan datang. Dan bila ada alternatif yang lebih selamat, saya lebih suka untuk tidak mengambil risiko menghadapi masalah kesihatan reproduksi atau diserang kanser akibat mengamalkan produk berbahaya.

Jadi kembali kepada soalan awal - apakah paraben? Paraben adalah bahan kimia yang kita perlu elakkan dengan bersungguh-sungguh. Noktah. Pastikan anda membeli produk bebas paraben. Selalukan membaca label pada barang-barang yang anda membeli.

[Sumber]


SHAKLEE DAN PARABEN

Vitamin kesihatan Shaklee adalah BEBAS PARABEN. Bukan saja produk berasaskan vitamin, malah produk penjagaan wajah dan rambut Shaklee juga bebas paraben. Produk penjagaan kediaman pun bebas paraben. Kenyataan saya ini dijamin oleh Shaklee Malaysia.

ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

Nasihat Lelaki Terkaya Asia.

Assalamualaikum.

Artikel asal saya petik dari blog ini.


Petua Li Ka-Shing untuk usahawan muda

Katakan anda berpendapatan sebanyak RM2000 sebulan sekarang. Tak kira samada anda dah berniaga atau anda masih makan gaji. Pastikan anda bahagikan pendapatan itu kepada 5 bahagian.

Belanja untuk sara hidup anda. 
Pastikan anda bersederhana dalam belanja sara hidup. Jumlah sebanyak maksimum RM600 mungkin dah cukup jika anda pandai berjimat. Bajet sekitar RM20 sehari untuk perbelanjaan hidup anda walau apapun yang berlaku.
Makan pagi secara sederhana dengan makan bihun atau nasi goreng, telur sebiji dan air segelas. Itu dah cukup mengenyangkan.
Makan tengahari juga dengan cara yang sederhana dan sedikit buah.
Makan malam pastikan anda masak sendiri dengan cara yang mudah dan sederhana. Makan sayur dan buah dan minum segelas susu sebelum tidur.

Belanja untuk bina rangkaian kawan. 
Untuk itu anda perlukan sebuah telefon bimbit. Bajet sekitar RM100 saja sebulan untuk bil telefon anda. Peruntukkan sebanyak RM300 lagi untuk belanja kawan makan. Anda boleh bajet dalam 3 orang sebulan dengan kos RM100 seorang. Jadi jumlahnya adalah dalam lingkungan RM400 untuk aktiviti bina rangkaian kawan ini. Pastikan kawan yang anda belanja itu adalah mereka yang:
Lebih berilmu daripada anda. Jangan belanja orang yang entah apa-apa yang berfikiran negatif dan tidak punya ilmu yang lebih baik dari anda sendiri.
Lebih kaya daripada anda. Belanja mereka walaupun mereka lebih kaya kerana apa yang mereka tahu perlu menjadi rahsia yang anda perlu korek.
Orang yang membantu anda dalam kerjaya atau perniagaan. Tak ada usahawan yang boleh naik tanpa bantuan dari mereka yang prihatin dan besar jiwanya membantu orang anda. Jadi hargai mereka dan jangan kemut untuk belanja mereka. Ia bakal menadi magnet untuk lebih ramai lagi orang lain datang memberikan anda bantuan selepas ini.

Belanja untuk aktiviti menuntut ilmu. 
Jangan ambil mudah dengan aktiviti menuntut ilmu untuk berjaya. Tak ada orang yang boleh pergi jauh jika malas mencari ilmu. Untuk itu anda perlu pastikan sejumlah RM300 diperuntukkan untuk:
Beli buku pengetahuan. Jangan pula beli buku mengarut seperti surat khabar, novel, majalah mangga dan sebagainya. Belilah buku yang anda boleh kutip ilmu dan aplikasikannya dalam kehidupan anda Baca betul-betul dan jangan sia-siakan wang yang dibelanjakan untuk beli buku tersebut. Mungkin anda perlu siapkan dalam RM100 sebulan untuk beli buku.
Ikuti seminar atau kursus keilmuan yang anda rasa penting dan dapat membantu meningkatkan kemahiran dan pengetahuan diri anda. Belanjakan dalam lingkungan RM200 sebulan untuk kursus atau seminar yang baik untuk anda. Anda akan dapat ilmu dan penting lagi anda akan berkenalan dengan mereka yang turut sama mahu berjaya dalam hidup seperti anda.

Belanja untuk melancong ke luar negara. 
Peruntukkan sebanyak RM200 sebulan untuk aktiviti berjalan ke negeri orang. Anda boleh tetapkan satu aktiviti berjalan ke luar negara sekali setahun. Jika anda sediakan RM200 sebulan, setahun anda akan ada sebanyak RM2,400. Jumlah itu memadai untuk anda melancong ke negara jiran yang kosnya murah. Berjimat dengan penuh kemut ketika melancong. Bukan kemewahan yang yang anda cari tapi apa yang boleh anda pelajari daripada pengembaraan anda itulah yang paling penting. Jauh perjalanan, luas pemandangan !.

Peruntukan untuk simpanan. 
Baki selanjutnya sebanyak RM500 hendaklah disimpan dalam akaun simpanan anda. Masukkan dalam tabung haji atau mana-mana akaun yang susah nak dikeluarkan. Ia adalah pelaburan untuk modal memulakan perniagaan anda.
Mulakan perniagaan secara kecil-kecilan terlebih dahulu. Trading mungkin satu pilihan yang baik. Bila mula kecil, gagal bermakna anda hanya hilang wang yang sedikit. Jika berjaya, ia jadi suntikan semangat untuk anda berjaya lebih tinggi sedikit lagi.
Cuba buat kerja tambahan untuk tambah pengalaman. Libatkan diri dengan aktiviti menjual kerana menjual adalah perkara penting untuk setiap usahawan yang mahu berjaya.

Li Ka-Shing nasihatkan pada semua usahawan muda untuk berjimat cermat sejak dari awal. Jangan perabih duit dengan beli pakaian dan kasut mewah. Simpan terlebih dulu wang anda. Bila dah kaya nanti, belilah apa saja yang anda mahu, tapi bukan ketika anda masih muda dan miskin.

Satu lagi masihat menarik dari Li Ka-Shing untuk usahawan muda adalah, jika anda miskin, banyakkan masa diluar. Keluar dan cari kawan dan buat apa saja aktiviti. Jika dah kaya nanti baru banyakkan duduk dalam rumah dan kurangkan keluar.


Kami di Noraihan Qusyairi ada impian yang nak sangat kami tunaikan. Sesetengah orang akan berlawan siapa lebih kaya sekarang, tapi bagi kami yang penting kami kaya di akhirat. Dunia ini, dunia sajalah. Persinggahan sementara masih diizinkan untuk bernyawa.

Cepat atau lambat kaya, bukan ukurannya. Tapi apa yang kita lakukan dengan harta yang kita ada.

Kalau ada yang berminat nak belajar macam mana kami berbisnes Shaklee, jemput hubungi kami untuk kami tunjukkan caranya.

Semoga perkongsian artikel hari ini bermanfaat.



ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

Shaklee Effect: Susu Badan Banyak Semula Updated.

Assalamualaikum.

Ni update yang saya dapat baru kejap tadi. Alhamdulillah, seronoknya tengok susu banyak macam ni kan.

Mungkin pada sesetengah orang, sebotol ni sikit. Tapi bagi ibu yang biasa pam dapat 1 oz, ini lebih daripada bersyukur. Ini rahmat Allah swt. 

Kisah kawan kami ni saya dah kongsi dalam entri ini

Biasanya beliau cuma dapat pam 1-2 oz sekali pam.
Semalam pagi beliau pam dapat 3.5 oz.
Semalam tengahari dapat 4.5 oz.
Jam 1:30 pagi pam lagi dapat 5 oz lebih.

Allah. Syukur Alhamdulillah.

Saya sebagai ibu yang masih menyusukan bayi, walaupun tak sepenuhnya dengan susu ibu, tapi dapat bantu ibu lain menyusukan anak mereka dengan susu ibu sepenuhnya seolah-olah menebus kekurangan diri saya sendiri. Kepuasannya lain macam.

Rahsia kawan kami ni mudah je:
  • Betulkan niat menyusukan anak kerana Allah swt. Bukan sebab nak jimat duit beli susu.
  • Kerap susukan anak. Kejut anak bangun susu malam kalau anak tidur.
  • Pam kerap dan mengikut jadual. Pam setiap 2-3 jam sekali. Sekurang-kurangnya pam 4 kali sehari. Wantu badan paling banyak hasilkan susu sekitar jam 3-6 pagi.
  • Minum air masak banyak. Sekurang-kurangnya 3 liter sehari.
  • Amalkan pemakanan seimbang. 
  • Ambil suplemen / milk booster jika perlu. Kawan kami baru dua minggu amalkan Set Penyusuan Shaklee tapi masih belum konsisten.
  • Sentiasa fikir positif. Yakin rezeki itu jaminan Allah swt untuk hamba yang berusaha.



Baca lanjut tentang Set Penyusuan Shaklee.

Berminat nak dapatkan suplemen semulajadi Shaklee, boleh hubungi kami untuk tawaran harga istimewa. Untuk pelanggan kami sahaja, kami tawarkan keahlian ke group eksklusif pengguna Shaklee, tips dan cara makan suplemen yang betul dan berkesan serta macam mana nak dapat hasil terbaik.



ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

Sejarah Penyusuan Nabi Muhammad SAW.

Assalamualaikum.

Artikel asal saya ambil dari page Ohibu.

Penyusuan susu ibu bukan perkara baru.  Ia telah wujud sejak zaman jahiliyyah lagi.  Cuma di Malaysia ini tiba-tiba kesedaran tentang penyusuan sudah meningkat beberapa tahun yang lepas.  Bagaimana sejarah penyusuan bermula?

Apa yang saya ingin bawakan adalah mengenai sejarah penyusuan, dan saya ingin bandingkan dengan sejarah penyusuan yang pernah dicatatkan dalam sejarah Islam. Nyata, model yang paling hampir adalah Nabi kita Muhammad S.A.W.

Dicatatkan oleh Emily E Stevens dalam artikelnya yang bertajuk A History Of Infant Feeding, sejarah penyusuan susu formula bermula daripada rentetan masalah penyusuan yang membawa kepada wujudnya ibu susuan atau disebut sebagai wet nursing. Konsepnya sama. Daripada penceritaan Emily E.Stevens, wet nursing wujud apabila ibu kandung mempunyai masalah untuk menyusukan anaknya, lalu diupah seorang ibu untuk memberikan susu, sementelah tiada lagi alternatif yang lebih baik daripada itu pada waktu itu. Susu ibu, terjamin sebagai susu terbaik.

Apabila dibandingkan dengan sejarah penyusuan Islam, modelnya sudah tentu Nabi Muhammad S.A.W.  Kehadiran ibu susuan adalah lebih kepada adat pada waktu itu. Namun, apa yang mutlak, segala kejadian bersebab dan Rasul junjungan kita terpelihara. Apa yang berlaku tidak lain tidak bukan untuk dijadikan contoh untuk umat Nabi Muhammad kini.

Dikatakan adat bangsa Arab pada masa itu, bayi akan diserahkan kepada ibu susuan yang tinggal di desa dengan udara yang segar dan suasana terbaik untuk pembesaran kanak-kanak ditambah pula kemahuan ibu bapa untuk anak mereka belajar bertutur Bahasa Arab asli.   Kabilah Bani Saad merupakan kabilah yang terletak di pedalaman dan terkenal sebagai tempat yang sesuai untuk membesarkan anak.  Justeru, kabilah ini sering menjadi pilihan untuk diserahkan bayi kepada ibu susuan masing-masing.

Sememangnya akan ada ibu-ibu dari desa yang akan ke kota untuk mencari anak susuan untuk mendapatkan upah. Namun pertemuan Halimatus Saadiah dengan Nabi Muhammad S.A.W adalah dengan keizinan Allah subhanallah taala dan bukanlah kerana upah.  Pada asalnya calon-calon ibu susuan yang ada menolak untuk menerima Nabi Muhammad S.A.W untuk disusui sementelah diketahui kedudukannya sebagai anak yatim dan serba kekurangan.

Sebelum penyerahan Nabi Muhammad S.A.W kepada Halimatus Saadiah, ibunya Aminah binti Wahab menyusukan Nabi selama tiga hari dan ada yang mengatakannya seminggu. Kemudian ia disusukan pula sekejap oleh Thuwaibah, hamba Abu Lahab. Setelah itu diserahkan kepada Halimatus Saadiah dan dibawa balik ke perkampungan Bani Saad untuk disusukan. Maka, tinggallah Nabi bersama Halimatus Saadiah sehingga dua tahun.  Penerapan ciri-ciri masyarakat Bani Saad yang pintar dan petah bercakap serta  keperibadian Halimah sendiri yang berbudi bahasa dan berpekerti mulia memberikan pengaruh yang besar dalam kehidupan Rasulullah s.a.w.

Di samping itu, Halimatus Saadiah juga mendapat timbal balik daripada episod penyusuan Nabi Muhammad S.A.W. dengan dikurniakan rezeki melimpah ruah dan tidak tidak disangka-sangka.  Unta yang kurus kering tiba-tiba mempunyai susu untuk keperluan khasiat diri Halimatus Saadiah yang sedang menyusu Nabi Muhammad S.A.W. Tanamannya juga menjadi subur. Dek kerana inilah Halimatus Saadiah menyambung menjaga Nabi Muhammad S.A.W sehingga umurnya baginda empat tahun.

Begitulah sejarah penyusuan Islam yang mengaitkan ibu susuan dan menunjukkan betapa susu dari ibu merupakan pilihan pertama yang harus difikirkan sebagai makanan awal bayi. Dalam kisah ini bukan sahaja ditunjukkan berkenaan penyusuan bayi, malah kepentingan ibu mendapat khasiat yang elok untuk menyusukan bayi. Perkara ini masih terpakai hingga ke sekarang, walau pun dalam konteks dan suasana yang berbeza.

Semoga bermanfaat.


ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

Shaklee Effect: Susu Badan Banyak Semula.

Assalamualaikum.

Entri ringkas hari ni, nak share screen shot whatsapp daripada kawan saya yang baru je mula amalkan suplemen Shaklee untuk penyusuan.

Sebelum ni beliau mengadu cuma dapat 1 - 2 oz je sekali pam. Anaknya baru cecah usia 6 bulan. Hasrat nak susukan anak dengan susu ibu sepenuhnya hingga 2 tahun memang tinggi, sampai beliau sanggup keluarkan wang beli suplemen dan hampir beli pam baru.

Saya cadangkan beliau cuba suplemen Shaklee untuk ibu menyusu. Alhamdulillah. Walaupun baru beberapa minggu amalkan dan makan suplemen pun tak berapa konsisten, tapi inilah hasilnya.

Minggu pertama beliau mengaku terasa payudara lebih bengkak dari biasa. Bila pam dapat 2 - 3 oz susu. 

Kemudian sebab kekangan masa, beliau tak berapa konsisten amalkan suplemen. 

Tapi hari ini beliau dapat pam 3.5 oz dan 4.5 oz dalam 2 sesi. Alhamdulillah.

InshaAllah jika teruskan konsisten mengepam, menyusukan bayi dan makan suplemen yang betul, tak ada masalah untuk terus menyusukan bayi hingga 2 tahun. Kami di Noraihan Qusyairi doakan beliau berjaya dalam misi penyusuan beliau.

Amin.


Baca lanjut tentang Set Penyusuan Shaklee.

Berminat nak dapatkan suplemen semulajadi Shaklee, boleh hubungi kami untuk tawaran harga istimewa. Untuk pelanggan kami sahaja, kami tawarkan keahlian ke group eksklusif pengguna Shaklee, tips dan cara makan suplemen yang betul dan berkesan serta macam mana nak dapat hasil terbaik.



ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

Berpantang Cara Moden.

Assalamualaikum.

Hujung minggu lepas kami sekeluarga balik kampung melawat anak saudara terbaru dalam keluarga kami. Alhamdulillah, dalam masa 2 tahun cucu mak ayah ada 3 orang dah sekarang. InshaAllah tahun depan lebih meriah lagi, awal tahun adik ipar akan bersalin, tengah tahun kakak ipar pula. Murah rezeki mak ayah dapat ramai cucu.

Makngah Rehan, Kakyong Kautsar, Makyang Wani, Baby Iman shomel

Tahniah untuk adik Diqi dan isterinya Wani atas kelahiran bayi sulung mereka, Muhammad Iman Shauqi. Comel sangat orangnya, secomel nama. Kami sebagai mak ngah dan pak ngah macam ingat-ingat lupa je macam mana gaya dukung baby newborn. Hihi.

Terkenang waktu Kautsar baru dilahirkan :)

Bila cerita tentang bersalin ni, yang tak boleh elak nak cerita pasal berpantang. Masih ramai ibu yang memilih berpantang secara tradisional. Tapi sekarang ni trendnya ramai yang pilih berpantang cara moden juga. Waktu saya lahirkan Kautsar, saya pilih untuk berpantang cara moden. Cuma dengan vitamin Shaklee, berurut beberapa kali, berstokin, jaga makan. Itu je. Alhamdulillah tak ada masalah sampai hari ini.

Ada beberapa sebab kenapa saya tak pilih berpantang cara tradisional. Antaranya saya berdarah O, En Qusyairi pula darah A. Jadi anak-anak kami dijangka akan menghidap sakit kuning lepas dilahirkan. Jadi awal-awal lagi saya pilih untuk elakkan jamu dan makanan yang panas semasa pantang.

Selain tu, saya sendiri rendah toleransi terhadap makanan panas. Pernah beberapa kali saya cuba rawatan jamu masa saya jerawat teruk masa muda-muda dulu, badan saya memang tak boleh terima. Terasa panas, berpeluh, rimas. Kalau teruk akan naik ruam-ruam merah di badan. Jadi memang jamu bukan pilihan saya untuk berpantang.

Sebab lain ialah saya berpantang dengan dijaga oleh kakak saya (yang masa itu turut jaga anaknya berusia 9 bulan, sambil sepenuh masa sedang menyambung pengajian kedoktoran). Jadi saya perlu berpantang dengan ringkas, kebanyakan masa saya sendiri yang menguruskan bayi dan diri sendiri. Saya perlukan set berpantang yang dijamin selamat, berkesan dan mudah digunakan.

Apa yang saya amalkan masa berpantang ialah Set Berpantang Shaklee.

Credit gambar kepada blog ini.
Set ni sangat ringkas. Bangun pagi saya terus makan Zinc Complex sebiji, tujuannya untuk cepatkan luka bersalin sembuh. Kemudian minum 1 cawan ESP untuk bekalan tenaga, cepatkan luka sembuh dan cantikkan kulit yang kusam sepanjang hamil. Kemudian saya sarapan ringan; roti bakar atau bijirin dengan air koko. Lepas sarapan saya makan Vitalea, B-Complex dan Vita C sebiji setiap satu. Awal-awal berpantang saya makan 2 biji Vitalea setiap hari sebab saya cepat sangat letih dan muka pucat. B-complex bantu saya lebih tenang menguruskan anak, tak cepat stress dan lebih bertenaga. Vita-C pula meningkatkan daya tahan penyakit, sepanjang pantang Alhamdulillah saya tak demam atau selsema.

Lebih kurang jam 11 pagi, saya makan ringan lagi. Biasanya roti atau bijirin. Selain air koko, saya minum  horlick dan susu selain air masak banyak-banyak.

Tengahari saya makan nasi dengan lauk-lauk pantang yang sedap-sedap kakak saya masakkan. Saya banyak makan nasi, lauk tak sangat. Kurang berselera sejak awal hamil terbawa-bawa ketika pantang. Lepas makan tengahari saya makan OmegaGuard dan Lecithin. OmegaGuard dan Lecithin ni tak termasuk dalam set pantang, tapi saya amalkan sebab nak turunkan berat badan berlebihan lepas bersalin.

Minum petang saya makan roti dan bijirin lagi. Lagi saya akan minum ESP 1 cawan untuk bekalan tenaga hingga ke malam pula. Masa tu memang saya suka sangat makan roti bakar dan bijirin, sampai Kautsar umur hampir setahun saya suka sangat makan dua makanan ni.

Malam pula lepas makan malam saya ambil 4 biji Ostematrix. Tujuan ambil Ostematrix ni supaya badan saya segar bila bangun pagi, selain tu mudah melawaskan makanan dan elakkan sembelit. Yang paling saya suka amalkan Ostematrix sepanjang menyusukan Kautsar, susu saya jadi banyak. Alhamdulillah.

Tambahan suplemen yang saya makan ketika pantang ialah Alfalfa Complex. Tujuan ambil Alfalfa ni untuk detox seluruh sistem tubuh saya, meriahkan lagi susu badan, cepat turunkan berat dan membaiki kewanitaan yang terganggu akibat proses kelahiran.

Sepanjang tempoh berpantang selera makan saya kurang, tapi kerap sangat lapar dan haus sebab menyusukan anak. Jadi pengambilan vitamin sangat penting dan membantu saya menguruskan hal harian seperti biasa. Sejak umur Kautsar 2 minggu, semua hal Kautsar saya uruskan sendiri. Mandikan, tukarkan pampers, bawa ke klinik. Sekali sekala kakak saya akan bantu dodoikan Kautsar ketika tidur malam. Malah waktu itu saya terus aktif berniaga dan sangat sibuk menyiapkan persiapan menyambut raya.

InshaAllah jika diberi rezeki oleh Allah swt untuk berpantang kali kedua, saya akan teruskan dengan Set Berpantang Shaklee ni.

Buat ibu-ibu yang bakal bersalin, jika berminat dengan Set Berpantang Shaklee jangan segan hubungi saya untuk konsultasi percuma.



ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

16 Tanda Awal Penyakit Jantung.

Assalamualaikum.

Semalam saya diberitahu ayah mertua kakak saya diserang sakit jantung. Awal subuh waktu bangun dari tidur, pakcik Aziz kata badannya letih dan tak larat nak bangun. Makcik pun mandikan dan urut badan pakcik.

Kemudian pakcik kata nak ke klinik. Pakciik pergi sendirian. Lepas 2 jam, pakcik masih tak balik-balik, makcik pun dah mula risau. Tak lama lepas tu ada orang klinik datang ke rumah, bagitau pakcik dah di bawa ke hospital sebab diserang sakit jantung masa di klinik.

Allah. Sedihnya saya masa dengar khabar ni. Bersyukur sangat serangan tu terkena masa di klinik, dan respon klinik sangat pantas. Doktor kata nasib baik pakcik tak pengsan. Kalau pengsan, maksudnya pakcik terkena strok sekali.


Sakit yang berkenaan jantung merupakan pembunuh nombor satu negara. Maknanya kemungkinan untuk menghadapi masalah jantung amatlah tinggi. Elok kita kenal beberapa tanda-tanda yang mungkin memberikan indikasi bahawa kita ada masalah jantung.

  1. Lidah atau gusi menjadi bengkak atau sakit - berkemungkinan jantung kita ada masalah seperti lemak berlebihan, Injap jantung lemah atau saluran koronari tersumbat.
  2. Terasa kebas tangan kiri dan juga lengan - Jika sakitnya berpanjangan pada lengan tangan kiri ada kemungkinan anda akan diserang sakit jantung dalam masa terdekat. (Bagi perempuan sakit terasa pada kedua-dua belah tangan)
  3. Lidah terasa tegang dan pendek.
  4. Rasa seronok teruja atau rasa bimbang tiba-tiba tanpa sebab.
  5. Rasa sakit pada dada (Ulu hati sedikit ke sebelah kiri) - biasanya terasa seperti dada sedang dihempap oleh benda berat.
  6. Daripada sakit dada rasa sakit mula merebak pada tangan, lengan, tengkok, belakang, abdomen dan rahang
  7. Rasa tidak selesa pada dada seperti dipam angin penuh, atau rasa pedih.
  8. Batuk tiba-tiba dan berpanjangan atau terasa ada kahak dan sentiasa mahu berdehem.
  9. Rasa kepala berpusing tidak seimbang.
  10. Rasa keletihan sepanjang masa.
  11. Rasa meloya dan tidak ada selera makan.
  12. Degupan jantung tidak menentu.
  13. Nafas terasa pendek.
  14. Berpeluh dengan tiba-tiba walaupun sedang duduk rehat atas kerusi.
  15. Membengkak pada bahagian seperti sendi-sendi di kaki atau abdomen.
  16. Saat-saat paling hampir pada serangan jantung biasanya membawa kepada keletihan atau tidak maya yang teruk.

Kepantasan anda mendapatkan rawatan mampu menyelamatkan nyawa anda.

[Sumber]

BAGAIMANA SHAKLEE BOLEH MEMBANTU

Shaklee ada rangkaian suplemen untuk kesihatan jantung.


Langkah 1:
PENCEGAHAN oleh Phytocol-ST yang menyerap kolestrol dari makanan agar tidak diserap oleh salur darah

Langkah 2:
PENURUNAN oleh Omega Guard yang menyerap kolestrol jahat sedia ada yang berlebihan dalam salur darah.

Langkah 3:
MENGUATKAN oleh CoQHealth Plus yang meningkatkan fungsi otot jantung dan memperbaiki peredaran darah

Langkah 4:
PERLINDUNGAN oleh VIVIX yang memberi perlindungan kepada sel dari penuaan pra matang dan menghalang kerosakan sel serta memelihara kesihatan salur darah.

Berminat untuk dapatkan Set Kesihatan Jantung Shaklee boleh hubungi kami bila-bila masa.

ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

Minyak Ikan Bahaya Untuk Ibu Hamil?

Assalamualaikum.

Post hari ni pendek je, inshaAllah.

Sebelum tu nak tanya, betul ke OmegaGuard bahaya untuk ibu hamil? Ramai je SID yang cadangkan ambil OmegaGuard waktu hamil, kalau bahaya macam mana?

Makyong-makyong harap bertenang, jangan takut ye.
Sebenarnya minyak ikan boleh diambil waktu hamil, tapi ada tempohnya. Kalau pergi check up kehamilan pun biasa doktor akan beri suplemen fish oil juga. Kami dan kumpulan SID kami takkan suggest pelanggan untuk ambil OmegaGuard sepanjang kehamilan. Sebaliknya ada tempoh waktu yang kami cadangkan.

Tempoh tersebut ialah selepas kehamilan masuk usia 16 minggu (trimester kedua). Pada usia ini, otak janin sudah mula berkembang. EPA dan DHA dalam OmegaGuard sangat baik untuk perkembangan otak yang sihat dan cerdas. Sebab tu sangat baik untuk ibu hamil trimester kedua untuk amalkan OmegaGuard sebagai persediaan otak anak yang bijak.

Selepas 32 minggu, badan akan bersedia untuk proses kelahiran. Salah satu kesan minyak ikan atau asid lemak omega-3 ialah mencairkan darah. Sebab itu tak sesuai amalkan minyak ikan selepas usia kandungan 32 minggu, kerana bimbang ibu akan mengalami pendarahan berlebihan ketika kelahiran.

Ibu-ibu hamil yang memilih suplemen Shaklee, pastikan anda mendapat konsultasi yang betul dari SID anda. Pastikan juga anda membeli daripada SID yang aktif dan serius berbisnes kerana mereka yang serius macam saya hadir macam-macam kelas nutrisi dan diskusi untuk menambah ilmu berkaitan suplemen dan kesihatan.

Nak dapatkan OmegaGuard pada harga istimewa? Boleh hubungi kami untuk konsultasi percuma.

ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

OmegaGuard Minyak Ikan Terbaik.

Assalamualaikum.

Sebelum kenal Shaklee, saya amalkan minyak ikan jenama B. Selain saiznya yang besar, rasa ikannya sangat kuat. Boleh kata banyak kali saya muntah sebab tak tahan rasa ikan tu (saya memang kurang makan ikan dan tak tahan hanyir). Dan lebih tak best lagi, saya dah makan minyak ikan tersebut selama beberapa bulan, dah habis 3-4 botol besar 180 biji tapi terus terang saya tak tau apa beza antara makan dengan tak makan. Tak ada beza langsung.

Saya amalkan Omega Guard sejak hamil 16 minggu.
Bila saya hamil trimester ke-2, saya mula amalkan OmegaGuard Shaklee. Tanggapan pertama saya: Saiznya kecil, cukup ke sebiji sehari?

Hasilnya: Alhamdulillah terasa berbeza sebelum dan selepas amalkan OmegaGuard!

Berat badan tak cepat naik. Daya ingatan dan tumpuan lebih baik. Dan syukur Alhamdulillah saya dikurniakan anak yang sihat, bijak dan sangat aktif.

Bila saya kaji, rupanya banyak sangat kelebihan OmegaGuard ni berbanding jenama lain. Antaranya:

  • Dihasilkan daripada sumber ikan laut dalam: Perairan laut dalam kurang pencemaran berbanding laut cetek. Ikan laut dalam lebih tinggi khasiat dan rendah lemak trans.
  • Ekstrak minyak ikan, bukan minyak hati ikan: banyak jenama lain mengekstrak minyak dari hati ikan. Minyak hati ikan lebih tinggi lemak trans, kurang nutrient dan mungkin dicemari logam berat dan bahaya.
  • Diproses secara penyulingan proprietari 3 molekul: proses ini menjamin OmegaGuard tidak mengandungi logam berat dan bahan bahaya seperti plumbum, kadmium, merkuri, arsenik dll. Kebanyakan minyak ikan jenama lain diproses menggunakan tenkin penyulingan bertekanan tinggi yang bukan saja merosakkan nutrien, malah tidak mampu menapis logam berat dan bahan bahaya.
  • Tidak hanyir: tekak saya masih rasa ikan, tapi tak pernah muntah keluar minyak ikan warna kuning (nota: saya sangat sensitif dengan rasa ikan tau!). Kautsar yang baru setahun 3 bulan pun boleh makan macam tu saja, tak perlu gaul dalam nasi. Omega Guard tak hanyi disebabkan cara proses penyulingan proprietari 3 molekul tadi. 



Berminat untuk dapatkan Omega Guard Shaklee pada harga menarik, jemput hubungi kami. Kami tawarkan semua rangkaian produk Shaklee pada harga istimewa, panduan makan suplemen yang betul dan berkesan serta tips untuk kesihatan terbaik.

ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

Komuniti Eksklusif Untuk Pelanggan Team Kami!

Assalamualaikum.


Dah lama kami tubuhkan komuniti eksklusif ini, tapi baru hari ini kami war-warkan.

Ini adalah group khas eksklusif untuk pelanggan team kami.

Dalam group ini pelbagai maklumat eksklusif untuk pelanggan kami yang kami kongsikan. Nak tahu maklumat apa? Perlu jadi sebahagian ahli komuniti ini dulu :D

Di sini juga pelanggan kami bebas untuk mengutarakan sebarang pertanyaan berkaitan suplemen Shaklee. Kami dan rakan-rakan bisnes akan beri respon segera. Kami sangat menggalakkan ahli-ahli komuniti ini untuk mengutarakan soalan ke wall group supaya segala maklumat tak tersembunyi dan segala info bermanfaat dapat dikongsi bersama ahli lain.

Nak jadi sebahagian daripada komuniti eksklusif kami? Mudah saja. Anda cuma perlu menjadi pelanggan kepada kami atau mana-mana rakan bisnes kami. Dan dah tentu anda perlu add kami atau rakan bisnes kami di facebook lah. Hihi.

Jom sertai kami dan nikmati kelebihan sebagai Shaklee Exclusive Community!


ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

Al-Insyirah.

Assalamualaikum.



ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

7 Langkah Kurangkan Tekanan Darah Tinggi Menurut Kevin Zahri.

Assalamualaikum.

Tekanan darah tinggi atau hypertension juga dikenali sebagai “silent killer” atau pembunuh senyap kerana ia tidak memberikan tanda-tanda symptom atau amaran seperti sakit gigi ataupun sakit belakang. Sekiranya tidak dirawat, ia boleh membawa risiko serangan jantung, strok, penyakit buah pinggang dan demensia.

Faktor-faktor yang mempengaruhinya termasuklah faktor seperti sejarah keluarga, umur, etnik dan gaya hidup seseorang tersebut.

  • Tekanan darah yang sihat adalah pada paras 120/80 mm Hg atau lebih rendah.
  • 140/90 mm Hg digunakan sebagai indikator untuk tekanan darah tinggi, tidak mengira usia seseorang itu. Angka pertama adalah tekanan sistolik iaitu tekanan apabila jantung mengalirkan darah ke seluruh tubuh anda.Angka kedua ialah tekanan diastolik iaitu tekanan ketika dalam keadaan rehat.


7 LANGKAH KURANGKAN TEKANAN DARAH TINGGI

Masalah tekanan darah tinggi? Sebagai langkah permulaan untuk menangani kemungkinan anda mempunyai tekanan darah tinggi, iktuilah tip-tip berikut:

  1. Kurangkan berat badan. Ambil inisiatif untuk mengurangkan atau mengawal berat badan. Kurangkan berat 5kg pun sudah memberikan impak yang ketara dan mudahkan lagi kesan ubat pemberian doktor.
  2. Bersenamlah dengan kerap. Cuba untuk bersam dalam 30-45 minit pada hari minggu. Paling kurang pun 3-4x seminggu. Pada masa yang sama ini juga bantu kurangkan berat badan.
  3. Kurangkan pengambilan garam kepada kurang daripada 2.3g sehari. Garam umpama pasir yang serap air and tingkatkan tekanan darah. Kurangkan kicap, telur/ikan masin dan jangan tambah garam pada makanan yang sudah dihidang. Ingat: 1 teaspoon sudahpun mengandungi 2.3g!
  4. Jangan merokok: Kesan nikotin rokok dapat tingkatan tekanan darah sehingga 10 mm Hg sehingga sejam. Jadi sekiranya anda merokok sepanjang hari, tekanan darah pun lebih tinggi sepanjang masa.
  5. Kurangkan Stres. Stres kerja, duit, kesesakan jalan dan macam-macam lagi tingkatkan tekanan darah buat sementara waktu. Kalau anda mempunyai kronik stres, sudah tentu ia memudaratkan kesihatan anda dan boleh akibat serangan jantung, strok dan macam-macam lagi. Seimbangkan kehidupan anda dan cuba elak dari stres yang berpanjangan.
  6. Amalkan diet yang lebih baik. Sudah tentu diet seharian amatlah penting untuk mengawal dan kurangkan tekanan darah. Berikut adalah beberapa tip yang anda boleh amalkan:
    • Ketahuilah keperluan kalori seharian anda. Ini boleh mengawal jumlah makanan dan pasa masa yang masa bantu anda kawal atau kurangkan berat badan.
    • Makan 5-7 hidangan sehari tapi dalam sukatan yang kecil.
    • Lebihkan serat (fiber) seperi grains, nasi perang, buah-buahan dan sayur-sayuran segar.
    • Kawal kolesterol. Biasanya masalah tekanan darah tinggi, berat badan dismapingi dengan masalah kolesterol tinggi. Pastikan anda kawal tahap kolesterol anda dan elak makanan berkolesterol tinggi seperti makanan laut, organ-organ seperti paru-paru, kurangkan lemak-lemak haiwan dan tingkatkan pengambilan serat.
    • Pastikan ada sumber potassium dalam diet anda. Ia dapatkan kurangkan kesan garam pada tekanan darah. Pisang adalah pilihan potassium yang baik dan mudah didapati.
    • Kurangkan pengambilan alkohol dan kafein.
  7. Jangan leka: Pastikan anda melakukan pemeriksaan tekanan darah dengan kerap untuk memantau keadaan kesihatan anda. Walaupun anda tidak mempunyai masalah hypertension, pastikan anda melakukan pemeriksaan tekanan darah setiap 12 bulan sekali.


BAGAIMANA SHAKLEE BOLEH MEMBANTU

  • Omega Guard kaya dengan asid lemak omega-3 dan omega-6 yang membantu melancarkan peredaran darah dan mengelakkan pembekuan berlaku dalam salur darah. 
  • Garlic membantu mengurangkan tekanan darah tinggi.

ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

Shaklee Difference: Beza Omega Guard Berbanding Minyak Ikan Lain.

Assalamualaikum.

Ada macam-macam jenis fish oil. Macam-macam jenama. Kenapa kena pilih OmegaGuard Shaklee? Moh saya cerita satu-satu ye.

Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

OmegaGuard Shaklee diekstrak daripada ikan laut air sejuk (mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun. Ianya bukan daripada minyak hati ikan. OmegaGuard Shaklee tidak diekstrakdaripada ikan ternak yang diberi makanan pellet sepanjang hidupnya. Ikan ternak ini mempunyai kadar asid lemak Omega-3 yang rendah serta kurang atau tiada nutrien lain.



Berbanding dengan produk fish oil di pasaran, OmegaGuard Shaklee merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega-3 semulajadi termasuk DHA, EPA, ALA dan banyak lagi. Satu kajian berkaitan menunjukkan OmegaGuard mampu membekalkan 905ml asid lemak Omega-3, EPA dan DHA.


Kebanyakan pengeluar produk minyak ikan yang lain menggunakan kaedah penyulingan bertekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan. Kaedah ini bukan saja boleh memusnahkan sesetengah nutrien, malah tidak dapat menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan. OmegaGuard Shaklee diekstrak menggunakan kaedah penyulingan ultratulen bergred farmaseutikal teknologi tinggi. Proses penghasilan OmegaGuard Shaklee menggunakan kaedah penyulingan propietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak Omega-3 yang paling tulen dan semulajadi sambil menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan polychlorinated byphenyl (PCB) iaitu bahan kimia industri yang sangat toksik.



Penutup entri kali ini adalah petikan berkenaan asid lemak Omega-3:

"Interestingly, what the researchers found is that 40% of the students who took the omega 3 capsules showed significant improvements in school performance in relation to reading, spelling and behaviour than the students who received the placebo."

"Menurut pakar dari Amerika Syarikat, sekiranya diet anda mengandungi kurang asid lemak omega-3, otak anda akan menjadi 2 tahun lebih tua daripada umur yang sepatutnya. Kajian ini juga mendapati individu dengan tahap darah asid lemak omega-3 di bawah 25%, memberikan markah yang lebih rendah dalam ujian yang melibatkan penyelesaian masalah dan pemikiran abstrak."
Sumber : majalah I-Sihat Sep 2012



ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com

Promosi November 2014: Omega Guard

Assalamualaikum.

Alhamdulillah kita semua dipertemukan dengan bulan November. Bulan ni Shaklee bagi promosi menarik iaitu Omega Guard. Lebih best lagi, pelanggan Shaklee boleh pilih sebab ada dua jenis promosi:


Macam biasa ada promosi Beli 6 Percuma 1. Ini promo kegemaran saya. Jimat harga setiap botol Omega Guard hingga puluhan ringgit.

Saya sangat galakkan pelanggan saya grab promo Beli 6 percuma 1 ni sebab, dengan setiap set belian 6 botol Omega Guard, anda layak dapat:
  • PERCUMA 1 botol Omega Guard: JIMAT RM136
  • PERCUMA keahlian Shaklee seumur hidup: JIMAT RM65
  • Beli dengan HARGA AHLI: JIMAT 20% daripada harga pasaran
  • CASH BACK RM32
  • Peluang JANA INCOME sehinggg 6 angka sebulan dengan Shaklee


Jumlahnya anda jimat hampir RM400!

Atau anda boleh pilih untuk beli 2 botol Omega Guard dan layak jimat 5% dengan setiap belian.
Beli 2 botol pada harga biasa: RMRM272
Beli set Promosi Twin Pack: RM258.40
Jimat: RM13.60



Cadangan Kami?

Sudah tentu jimat lebih banyak dengan belian set promosi Beli 6 Percuma 1. 
Berminat untuk beli kurang daripada 6 botol Omega Guard? Saya cadangkan anda hubungi saya sebab saya ada tawaran yang sangat menarik untuk belian 1-5 botol Omega Guard bulan ini.

Setiap belian daripada kami akan terima:
Panduan makan vitamin yang betul dan berkesan
Jemputan khas ke secret group Eksklusif untuk pelanggan kami

Selamat memborong Omega Guard :D

ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...