"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Beli Beras Harga Murah.

Assalamualaikum.

Sejak GST ni semua orang nak berjimat. Harga barang makin naik, tapi pendapatan takat tu juga. Jadi kenalah lebihkan penjimatan, kan?

Rehan dengan zauj sama juga. Kami memang suka berjimat bila berbelanja. Barulah dapat belanja banyak barang. Hihi. Salah satu yang kami jimatkan ialah beras.

Hurm. Berapa harga beras kat pasaran ye?

Harga beras kat pasaran berbeza-beza. Ada beras hancur, ada besar wangi, beras panjang, basmathi. Macam-macam jenis beras ada tau. Tiap-tiap jenis ada gred berbeza-beza pula tu.

Salah satu langkah berjimat ialah kami beli beras murah-murah je. Kalau kat Tesco ada jual beras hancur timbang. Sekarang rehan tengok orang cina ramai beli beras timbang tu, sebab harganya murah. Tapi rehan taklah. Kami beli beras kampit yang murah-murah je.

Sejak 2-3 bulan lepas, family kami makan beras panjang. Rehan memang suka beras panjang ni. Kanji kurang. Masaknya pun senang. Sedap dah tentu sedap. Beras panjang ni mahal. Sekampit 5 kilo harganya berpuluh-puluh, kalau tak silap rehan dalam RM40-RM50 lebih. Tapi yang bestnya rehan dapat beli jimat berbelas ringgit.

Haa, macam mana tu?

Haruslah rehan dapat berjimat, sebab rehan beli direct dari pemborong beras. Bukan beli kat kedai. Pemborong beras yang rehan selalu beli tu jual harga murah. Siap delivery lagi. Best tak? Best kan!

Kalau berminat nak beli beras dari pemborong beras ni, boleh hubungi En Zulhilmi (Zul). Kat bawah ni rehan share jenis dan harga beras yang En Zul ni jual ye.








ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...