"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Kawal Tekanan Darah

Assalamualaikum.

Tekanan darah tinggi dah jadi penyakit biasa di kalangan kita. Kawan-kawan rehan pun yg muda-muda ada yang dah makan ubat darah tinggi. Kalau dah makan ubat ni, sampai bila-bila kena makan.
Rehan pernah sekali sakit kepala sampai terpaksa dirujuk kepada doktor. Rupanya tekanan darah 160/110 kalau tak silap. Masa tu rehan belum kahwin, memang sangat fokus dengan kerja. Sampai kerap migrain dan sakit kepala.

Macam mana nak kawal tekanan darah?

Tekanan darah tinggi berlaku sebab salur darah semakin sempit akibat mendakan lemak dan kolestrol dalam salur darah. Untuk kurangkan tekanan pada aliran darah, mendakan lemak dan kolestrol tu perlu disingkirkan. Omega-3 boleh bantu singkirkan mendakan lemak dan kolestrol dari dalam salur darah.

Ubat yang hospital bagi untuk pesakit darah tinggi tu kita selalu panggil ubat cair darah. Penghidap darah tinggi darahnya lebih likat. Sebab tu perlu dicairkan untuk kurangkan tekanan. Omega-3 juga ada kesan mencairkan darah. Sebab tu omega-3 tak digalakkan diambil oleh ibu hamil lebih 32 minggu. Bimbang berlaku tumpah darah masa bersalin.

Kat bawah ni rehan kongsikan kesan pengambilan OmegaGuard Shaklee oleh kawan rehan selama 1 minggu. Nampak bezakan. Malah kawan rehan ni turut kongsi bacaan tekanan darah dia 2 minggu berikutnya, tekanan darah terus stabil.



Kalau anda bergelut dengan masalah tekanan darah tinggi, boleh berikhtiar dengan OmegaGuard Shaklee. Boleh hubungi rehan untuk konsultasi percuma dan cara makan suplemen yang betul dan berkesan.


ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...