"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Dilema Ibu Comel.

Assalamualaikum.

Mesti ramai dah perasan kan header baru blog ni. Saja rehan tukar header baru sebab dah dapat anak baru kan. Hahah. Rehan memang macam tu. Dulu lepas bersalin Kautsar baru rehan tukar header gambar pregnent. Ni arfa pun dah makan baru rehan nak up gambar mengandung arfa dulu. Tagline tu pulak rehan pilih sebab masa buat header tu punya la kelam kabut bergegas sementara anak-anak tak kacau, main bantai je apa-apa yang bunyi macam catchy. Hahahahah.

Nampak tak betapa comelnya rehan masa pregnent. Gitu la kekdahnya rehan kalau pregnent. Perut besar yang amat (dalam gambar ni perut pregnent 8 bulan rehan berjaya disorokkan oleh Kautsar dan camera trick), Masa pregnent Kautsar dulu tak secomel ni tau, muka pun tirus lagi masa tu. Tapi pregnent kali kedua ni memang serba serbi bulat. Hahaha.

Lepas bersalin lebih kurang masa hujung pantang tu rehan dah turun banyak kilo. Bahagian-bahagian yang bulat pun dah banyak yang kempis. Tapi dilemanya sebab suami rehan ni suka rehan bulat-bulat macam beliau jugak. Rajin la sangat beliau bagi rehan makan supaya sama-sama kami maju ke depan (perut sahaja).

Jadi apa yang dah jadi sekarang rehan pun dah mula membulat semula. Hahaharuuu. Pernah jugak rehan tegur suami, minta beliau jangan la asyik ajak rehan makan. Nanti rehan bulat. Kalau rehan bulat nanti rehan tak seronok. Pastu beliau balas dengan nada sayu mendayu-dayu, "Kalau tak ajak sayang makan, nanti abang nak makan dengan siapa?"

Logik jugak tu kan. Makan jela.
Bulat pun bulat la labu.
Suami happy, kita pun bahagia. Kan?

Hihi. Maka rehan fikir tak payah la nak kurus-kurus sangat. Ikutkan hati memang nak lawa macam model, tapi pilihan suami yang lagi utama. Biasakan buat suami gembira, kita pun akan gembira. Ewah.

Tapi jaga-jaga. Bulat yang terkawal tu ok. Jangan cecah obesiti pulak. Jadi macam mana nak dapatkan bulat yang terkawal tu? Rehan makan suplemen untuk kawal berat badan jangan sampai berlebihan. Alhamdulillah rehan makan Omega, Lecithin dan Alfalfa. Berat terkawal. Susu badan meriah.

So kalau siapa yang dalam situasi sama macam rehan ni, bawak-bawak la kawal berat badan suami isteri dengan suplemen yang selamat dan suci yang tak memudaratkan kesihatan. Ingat tau, suplemen ni bukan ubat kurus. Tapi makanan tambahan. Sebut ramai-ramai: MAKANAN TAMBAHAN.

Pandai.

Kalau nak tau lebih macam mana rehan kawal selera dan berat badan, jemput wasap rehan terus ye. Senang nak cerita sambil beramas mesra. Ops. Beramah mesra ok. Beramah mesra.

Ok jumpa dalam next entri inshaAllah.

Salam sayang,
Qusyairi, rehan dan anak-anak syurga.



ID 921922 | Batu Pahat, Johor |012-7807365 | noraihanqusyairi@gmail.com
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...