"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Tips Menggayakan Baju Moden Murah.

Assalamualaikum.

Hari ni rehan nak cerita sikit la pasal tips menggayakan baju moden budget rendah. Sekarang ni berjimat cermat dah semakin jadi amalan di Malaysia. Tapi cuma sebab wardrobe anda kos rendah, tak bermakna pakaian anda perlu nampak "murah" nya. Sekarang ni banyak baju moden yang kos rendah tau. Bila pakai tetap nampak bergaya setanding jenama mahal!

Kalau anda nak bergaya dan mengikuti trend terkini tidak semestinya anda mesti berbelanja mahal. Kadang-kadang, cuma dengan menggayakan koleksi pakaian yang murah juga boleh mengubah penampilan anda secara keseluruhannya. Sebab tu la, sekarang anda boleh jumpa macam-macam koleksi baju moden murah keluaran jenama-jenama tempatan yang tak pernah tak cantik. Tapi untuk pastikan penampilan anda tidak nampak "murah" bila menggayakan koleksi pakaian tersebut, ni rehan nak share beberapa panduan menggayakan baju moden murah untuk anda kelihatan hebat;


Tips pertama: jadi ‘cerewet’ bila memilih design koleksi pakaian tersebut. Banyak koleksi pakaian murah yang boleh anda temui dalam pilihan rekaan yang eksklusif. Seelok-eloknya, beli pakaian yang direka dengan rekaan yang ringkas dan warna pakaian juga memainkan peranan.


Kedua: macam mana anda memadankan pakaian pun merupakan faktor yang penting. Pastikan anda memadankan baju tersebut dengan koleksi seluar atau skirt yang bersesuaian. Kalau anda bertudung, pastikan anda pakai tudung yang berpadanan warna dengan baju pilihan anda tersebut.


Ketiga: bijak untuk bereksperimen dan memakai aksesori tambahan. Anda boleh bergaya dengan aksesori seperti rantai, tali pinggang atau cardigan untuk menyerlahkan lagi penampilan anda.



Dan tips yang terakhir adalah bergaya dengan yakin. Keyakinan diri adalah faktor utama untuk menyerlakan penampilan seseorang individu regardless harga pada tag pakaian yang dipakai!

Tips terakhir ni rehan memang setuju sangat-sangat. Tak ada siapa pun tau berapa harga pakaian yang kita pakai. Kita je yang tau. Jadi tak perlu la rasa rendah diri bila pakai pakaian murah. Yang penting bukan tanda harga, tapi pembawakan diri masa menggayakan pakaian. Ewah. Ni nasihat untuk diri sendiri jugak ni hihih.

Harapnya entri ni dapat bantu anda yang merancang nak tambah koleksi di wardrobe anda tapi terikat dengan budget. No worries. Lepas ni maintain bergaya ok!
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...