"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Tukar Air Berasid ke Alkali.

Assalamualaikum.



Air berasid ni masalah besar. Tapi selalu diambil ringan. Rehan perhatikan di kalangan kita tak ramai yang prihatin dengan air yang kita minum. Asalkan air tu dah dijerang, kebanyakan orang rasa selamat untuk diminum.

Sebenarnya bahaya minum air berasid. Salah satunya sebab boleh menjadi punca tidak subur. Selain tu air berasid menyebabkan badan cepat letih, lesu, mengantuk. Kalau dah sedia ada berpenyakit, boleh bertambah buruk keadaan kalau kerap minum air berasid.

Sebab tu kita kena amalkan minuman beralkali. Tak perlu beli tau. Air berasid boleh ditapis dengan penapis tertentu sehingga menjadi alkali. Senang kan?

Sebab tu rehan sangat rekemen penapis air Shaklee. Inilah penapis air paling praktikal tau.

Rehan share sikit kenapa rehan rekemen sangat penapis air Shaklee:
❤ Mampu menapis air berasid menjadi alkali.
❤ Portable, sangat mudah alih. Macam jug air biasa, jadi boleh dibawa ke mana-mana, berkelah dan sebagainya.
❤ Setiap penapis boleh menapis sehingga 303 liter air.
❤ Ada meter yang tunjukkan bila perlu tukar penapis.
❤ Mudah diselenggara. Adik adik pun boleh cuci pitcher dan tukar penapis tu sendiri.
❤ Sangat mampu milik. Belian pertama jauh tak mencecah RM500 pun. Dapat 1 pitcher, 1 housing kit, 3 penapis. InshaAllah boleh tapis 909 liter guna 3 penapis ni.
❤ Kos maintenance sangat jimat, tak sampai RM50 untuk tapis 303 liter air.
❤ Dijamin selamat, semulajadi dan berkesan.



Tengok tu eksperimen menguji keasidan air. Mula-mula air paip tu ditapis dengan penapis air jenama C. Bila diuji, air yang ditapis dengan penapis jenama C ni masih berasid rupanya. Padahal jenama C jenama yang meneraju bisnes penapis air tau. Harga ribu riban, 8-10 kali ganda lagi mahal daripada penapis Shaklee.

Air berasid yang ditapis penapis jenama C tu dimasukkan dalam penapis air Shaklee pulak. Bila diuji, air yang tadi berasid dah jadi alkali. Selamat untuk diminum.

Jadi kalau nak pilih penapis air, wajib pilih Shaklee Water Pitcher ni tau. Nak beli kat mana? Order je kat rehan, semudah WhatsApp ke 012.780.7365 je.

Selamat malam.
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...