"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Zauji Jatuh Motor!

Assalamualaikum.



Sedih tau.

Rehan macam biasa la kat rumah tunggu zauji balik kerja. Akhir-akhir ni selalu hujan petang. Rehan selalu standby kena pick up zauji kat office kalau dia bawa motor pergi kerja.

Petang tu sebenarnya rehan ada COD Shaklee kat dalam kampus. Jadi lepas ambil Kautsar balik sekolah pukul 3 tu rehan terus bawa anak-anak ke kampus main kat situ. Masa tu rehan dengan anak-anak duduk kat pentas kat padang kawad makan aiskrim.



Lepas jumpa student hantar shaklee, rehan balik rumah mandikan anak-anak. Sediakan minum petang. Kemas rumah sikit. Masa mengemas tu la zauji sampai rumah. Rehan tengah nak buka pintu, zauji tunjuk tangan luka. Banyak jugak darahnya masa tu.

Rehan cek ada 3 luka. Kat dua-dua tapak tangan dengan kat pergelangan kaki. Zauji cerita masa tu baru lepas hujan lebat. Masih renyai. Zauji dalam perjalanan balik rumah. Sampai satu selekoh berpasir, motor tak balance terus zauji jatuh.

Katanya muka tersembam tapi Alhamdulillah satu calar pun takde kat mukanya.

Rehan risau sangat. Luka zauji sampai ke malam tak kering lagi. Sebelum tidur rehan cuci lukanya dengan dettol, kemudian sapu minyak gamat. Zauji kata pedih dan berdenyut.

Ya Allah, jagalah zaujiku untukku.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...