"Ya Allah! Sesungguhnya kami berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; kami berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; kami berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan kami berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Kain Tersepit Eskelator!

Assalamualaikum.

Minggu lepas masa puasa ke-2 rehan keluar beli barang kat Giant U-Mall. Budak UTM mesti tau kan, tempat korang tengok wayang. Hihi. Macam biasa rehan wajib keluar bawak batalion; zauji Qusyairi, Kautsar dan Arfa.

Masa nak balik tu rehan bawak banyak plastik. Penuh tangan kiri kanan. Kautsar pegang tangan rehan, sambil rehan pegang plastik. Abahnya pula dukung Arfa. Kami pun turun eskelator beramai-ramai.

Kebetulan rehan pakai skirt kembang. Sebelum tu dah beberapa kali skirt rehan tersangkut kat tayar troli. Masa turun eskelator tu betul-betul dah nak sampai bawah rehan rasa skirt rehan kena tarik. Bila rehan tengok bawah, skirt dah tersepit kat eskelator. Kelam kabut jugak rehan panggil zauji, sebab rehan tak boleh nak campak je beg plastik yang rehan pegang tu. Kautsar pun pimpin tangan rehan.

Alhamdulillah zauji Qusyairi cepat tarik skirt rehat. Ada koyak halus je. Tapi kena minyak banyak sangat. Sedih sangat sebab skirt tu sangat selesa.

Tapi yang paling rehan bersyukur sebab skirt tak bercabut masa tu. Kalau tercabut taktau la rehan nak lari mana, aurat rehan maruah rehan kot.



Dalam gambar ni cuma 1/3 daripada total minyak kat skirt rehan. Macam impossible je nak hilangkan minyak macam ni kan. Tak apalah. Bukan rezeki rehan dapat pakai skirt ni.

Jadi awak-awak yang selalu pakai kain atau skirt labuh hati-hati la masa turun naik eskelator. Tak boleh nak jangka bila kejadian macam ni nak jadi. Sedangkan rehan yang jenis berhati-hati selalu pegang skirt bila jalan pun terkena.

Semoga terpelihara keselamatan dan kehormatan kita semua.

Salam sayang.
Qusyairi, rehan dan anak-anak.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...